Pages

mercredi 19 juin 2013

Scoop: AC72 Drawings unveiled


The Louis Vuitton Cup will begin in two weeks.  First raced in Newport in 1983, the regatta's thirtieth anniversary will be celebrated.... in San Francisco.  The America's Cup will be held there September 7 to 21, 2013.

AC72 Drawings unveiled:


Here are the drawings of these flying cats:

It is amazing to see that the basic architecture has stayed consistent among the contending teams.

In the America's Cup, design strategies differ, and teams may feel pressure to assert that their ideas are the best.  

Possibly as a result, there have been few alterations to the design of the hulls between each team's first and second boats.

                                                          °° O °°

The New Zealanders have modified their hull somewhat, optimizing them for a faster take-off.  

ETNZ AC72 Boat number 1: Lines




ETNZ AC72 Boat number 2: Lines
In the end they have maintained reserve buoyancy forward even at the expense of significantly greater windage.  
They have also simplified and improved the aerodynamics of their tensile structure



ETNZ AC72 Boat number 2: Sail Plan
Their two wings are radically different.

°° O °°

The Americans of Oracle have focused from the beginning on lower resistance in both the water and the air, taking the risk of limiting reserve buoyancy at the bows.  
ORACLE AC72 Boat number 2: Lines

The details are extremely neat, and the cockpits are deeper than ETNZ in order to shield the crew a bit.  However, looking closely at the sections, the forms of the forward portions of the hulls are more promising, relatively larger now in volume.

The Oracle Team USA wing is a showpiece in terms of greater flexibility in tuning the aerodynamic profile.
ORACLE AC72 Boat number 2: Sail Plan


Next: We will be back soon to discuss appendages, and of course Artemis Racing and Prada, too....


DIMENSIONS

Type: AC72, Wing Catamaran

Hull length: 22 m

L.W.L.: 22 m

Beam: 14 m

Draft: 4,40 m

Air draft: 40 m

Displacement: 5,7 t

Sail area: 260,5/580 m²


François and Jacques wish to thank Robert and Greg (CupInfo) for their assistance in the translation in English.

Their link: http://www.cupinfo.com


10 commentaires:

  1. Merci à vous JD ! Nous allons poursuivre notre saga... A bientôt !

    RépondreSupprimer
  2. Ce sont vraiment des monstres de technologie

    RépondreSupprimer
  3. Merci beaucoup pour la production de l'œuvre d'art AC72.
    J'ai assisté à des courses dans San Francisco et me suis inspiré pour construire une personnelle (pas à vendre) RC 1/20 modèle à l'échelle d'Oracle USA. Je sais que votre illustration est basée sur la photographie, mais savez-vous de tous les dessins techniques publiées disponibles? Pouvez-vous m'envoyer une résolution plus élevée fichiers PDF que je peux traduire en dessins CAO? Je vous serais reconnaissant de toute aide. Merci encore pour votre oeuvre d'inspiration et texte.
    Brian.

    RépondreSupprimer
  4. Merci de votre commentaire. Pour plus d'explications concernant les plans, merci de nous contacter via jacta@gmail.com.

    RépondreSupprimer
  5. Voilà de bien beaux plans ! A quand ceux de Prada ? J'ai hâte de les consulter !

    RépondreSupprimer
  6. Voilà de bien beaux plans ! A quand ceux de Prada ?

    RépondreSupprimer
  7. Beaux dessins! j'ai tenté de vous rejoindre à cette adresse jacta@gmail.com cependant cette adresse n'est plus disponible. Y a-t-il une autre adresse e-mail valide?

    merci,

    Carl Chamberland

    RépondreSupprimer
  8. Merci pour vos compliments !
    Vous n'avez pas copié la bonne adresse !
    écrire : jacta@gmail.com et non pas jacta@...
    Merci
    Jacques

    RépondreSupprimer
  9. Bonjour je suis à la recherche de plan de l'AC72 ETNZ soit en pdf, soit dxf pour la réalisation d'un modèle réduit naviguant. Car actuellement j'ai commencé les plans à l’échelle de mon modèle mais la précision me manque.
    Merci d'avance de m'informer si vous possédez des plans plus précis que sur votre site.
    Cordialement

    RépondreSupprimer