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dimanche 27 mai 2012

AMERICA'S CUP - 34TH AMERICA'S CUP 2013 - ORACLE - AC72 WING - FIRST ORACLE TEAM USA AC72 RACE BOAT - PREMIERE AILE DU DEFENDER ORACLE


DISMANTLED NEW AC72 WING


The good news went a little bit more 2 days ago (Friday 25th May, 2012) from Warkworth, New Zealand: Core Builders Composite has built the first wing of the future America’s Cup defender! It’s the result of 25,000 hours work. It will be soon delivered to San Francisco to be fitted on the Oracle AC72.

The rules for the next Cup require that this carbon-fiber wing has to be dismantled in two separate section of 18 meters long! It is recalled that the wing fitted on the cat must not exceed 40 meters air draft. Following the rule, this spar must be assembled in a limited time to reduce the costs.

Pictures published recently published show the two main sections of the wing forward section on a truck. These images might lead to believe that it could be three flaps wing.

We wait for news with impatience. The America’s Cup rules permit teams to launch their AC72s from July 1st, 2012 onwards.

François Chevalier & Jacques Taglang


PREMIERE AILE DE L’AC 72 D’ORACLE LIVRÉE


La nouvelle est enfin venue il y a un peu plus de 48 heures (vendredi 25 mai 2012) de Warkworth, en Nouvelle-Zélande : le chantier Core Builders Composite a réalisé la première aile du futur defender de l’America’s Cup ! C’est le résultat de 25.000 heures de travail. Elle va bientôt rejoindre San Francisco pour être montée sur l’AC72 d’Oracle.


Si l’on se réfère à la jauge, cette aile en fibre de carbone doit être démontable en deux parties d’au moins 18 mètres ! Pour mémoire, l’aile installée sur le catamaran peut mesurer 40 mètres au maximum (tirant d’air). Cette installation doit pouvoir se faire dans un temps minimum requis (selon la règle) afin de limiter les coûts de maintenance d’un tel engin.

Une photo publiée pour l’occasion montre les deux éléments principaux de la partie avant de l’aile placés sur un camion. Les images publiées laissent penser qu’il pourrait s’agir d’une aile à trois volets.


On attend avec impatience la suite. Le règlement de l’America’s Cup autorise en effet les équipes engagées à lancer leur premier AC72 à partir du 1er juillet 2012 !

François Chevalier & Jacques Taglang

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